"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

søndag 21. juli 2013

Gode hverdagsvaffler.

I dag fikk jeg så lyst på vaffler. Det får jeg ofte. Derfor prøver jeg å gjøre de litt sunne også. Av og til blir de for sunne, da blir Ella litt streng og skuffa. Så i dag sa hun at jeg ikke måtte ha noe sunt i nå da. Men jeg tror de ble akkurat passe, for hun spiste godt og var i alle fall veldig fornøyd med å få vaffler til formiddagsmat. Heldigvis!

Oppskrift på vaffler.

2 dl lettkokte havregryn
2 dl sammalt rug grov
1 dl siktet hvetemel
ca 1/2 dl brunt sukker
2 ts bakepulver
1 stor teskje kanel
1 stor teskje kardemomme
5 dl biola lettmelk naturell
2 dl helmelk
2 egg
ca 1/2 dl smeltet smør

Bland alt det tørre, ha så i egg, melk og smør. Bland det hele godt til en jevn røre. La den svelle i ca en halv time, hvis du har tid til det. Stek så vafflene og kos deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar