"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

torsdag 15. november 2012

Bollekringler!

I dag har jeg hatt sykmeldingsdag. Jentene er også syke, så vi er hjemme alle tre. I dag går det bra. Jeg er sliten, men ikke så sliten at jeg ikke klarer å være sammen med dem. Endelig. Tempoet vårt er behagelig. Det er begrensa hvor mye vi orker. Tempoet til en sliten mamma med en mage som i stadig større grad kommer i veien passer fint for to små barn. Så vi konsentrerer oss om avslappning, kos og overkommelige oppgaver. I dag har vi til og med nok overskudd til å bake. Slettes ikke verst! Jentene gjør en god innsats når deigen skal settes og bollene skal bakes ut. I dag blir det ikke vanlige boller. Storesøster vil nemlig ha bollekringer. Vi prøver oss fram. Hun hjelper til. Det er ikke slik at jeg må løpe rundt og gjøre alt selv lenger. Og etterpå kan jeg legge meg på sofaen, med beina høyt hevet for å prøve å motarbeide åreknutene som insisterer på å pynte på leggene mine, og gomle i meg deilige bollekringler. Sammen med to herlige jenter.



Si bollekringle!

En gang til, nå prøver vi å få med alle tre :)


Kreativt bakverk. Vi bruker oppskriften som står bakpå vaniljesukkerboksen, pluss litt ekstra kardemomme og kanel da. Og så former vi bollene akkurat som vi vil. Før steking ble de penslet med melk og pynta med perlesukker.


Tid for kos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar