"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

mandag 27. februar 2012

Bevisste forbrukere!

Jeg ønsker meg en verden som er trygg å leve i. Mennesker som er gode å leve sammen med, som tar vare på hverandre, som vi andre ikke trenger å være redde for. Jeg ønsker å ha tro på at det gode i mine medmennesker, med all grunn. 

Mange ganger kan man si at det er penga som rår, at vi allminnelige har lite makt. Men vi kan være med på å bestemme vi også. Vi kan tenke igjennom hva vi bruker pengene våre på, og se om vi faktisk bruker dem slik vi vil. Jeg gjør helt sikkert feil her, jeg støtter sikkert produkter jeg ikke egentlig ville ha støttet, hvis jeg bare hadde visst mer. Nå vet jeg litt mer og kommer derfor til å utelukke enkelte produkter fra min handlevogn. Og hvis mange andre gjør det samme, går vi i riktig retning! 

Hva er vel vitsen med medmennesker hvis vi ikke er gode med hverandre? Og hva skal vi med en felles verden, hvis vi ikke tar vare på den?

http://www.regnskog.no/bevisst-forbruker/underskriftskampanje 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar