"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

tirsdag 23. august 2011

Reklame for Emilie Kinge!

For noen dager siden fikk jeg og mine kolleager høre på foredrag av Emilie Kinge. Hvilken herlig dame, og hvilken lærerik og fasinerende dag! Da arbeidsdagen var over og tankene kunne vandre fritt kjente jeg at jeg hadde utrolig vondt i nakken og hodet - det er lenge siden jeg har vært så konsentrert i så mange timer, og hørt så mange kloke ord på så kort tid. Det var en lenge etterlengtet inspirasjonskilde som besøkte oss den dagen, og nå vil jeg i grunn bare oppfordre alle som har med barn og deres foreldre å gjøre, privat som på jobb, å lese bøkene til Emilie Kinge! Hun har helt sikkert noe å lære deg, og/eller inspirasjon å gi deg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar