"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

tirsdag 8. mai 2012

Et glimt fra en arbeidsdag

I dag har jeg hatt en litt annerledes arbeidsdag. I dag har jeg ikke skifta en bleie. Jeg har ikke fått en eneste klem. Men jeg har kosa meg likevel. For i dag har jeg hatt verneombudsdag. Jeg har bare vært verneombud i et lite år ennå. Det er fremdeles en del jeg skal lære, ting å sette seg inn i, prosesser å forstå. Men heldigvis er læringskurven raskt stigende. Og det er så morsomt! Jeg synes det er gøy å lære mer om hvordan Trondheim kommune er organisert, om flere av de prosessene som skjer i et arbeidsmiljø, om hvilke retningslinjer og avtaler vi skal arbeide etter. Noen ting er selvfølgelig ikke bare gøy. Som risikovurderinger av kjemikalier i ECOonline for eksempel, men jaggu tar jeg meg i å glede meg til slike oppgaver også.

Det er imponerende mye som skal til for å kunne ha et trygt, velfungerende og inkluderende arbeidsliv. Jeg er glad for at jeg får muligheten til å lære stadig mer om dette, og til å få være med å delta igjennom verneombudsrollen. Det kan anbefales :)
  





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar