"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

mandag 14. januar 2013

Deilig gele fra Askim.

Når høsten setter inn får jeg alltid så lyst på gele - helst eplegele eller ripsgele. Helst ikke for søt. Helst med frisk bærsmak. Jeg har prøvd flere merker, men synes det er vanskelig å finne noe som er slik jeg vil at det skal være. I mange år brukte vi å få eplegele fra Askim Frukt- og Bærpresseri. Da jeg var liten fikk jeg nemlig et epletre av Bestemor og Bestefar, og eplene derifra ble årlig sendt til Askim og vi fikk saft og gele. Jeg satte mer og mer pris på det ettersom jeg ble eldre. Dessverre fikk epletreet mitt en sykdom og det er nå mange år siden det har vært noen epler å sende til presseriet. Men i fjor kom mamma med ripsgele og solbærgele til meg, fra Askim - hvilken lykke! Nå har jeg kunnet kose meg med deilig gele i løpet av høsten og vinteren, et herlig lyspunkt i den kalde mørketid, synes nå jeg.

Så her kommer litt reklame - gå inn her og se hva de har da vel - http://www.afb.no/ - det anbefales!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar