"Han hadde en egen evne til å leve helt i øyeblikket, uten å la tanken på fortid eller fremtid gripe forstyrrende inn. Og det viste seg som regel at hverken fortiden eller fremtiden tok noen skade av det"
(S. Hoel, Stevnemøte med glemte år, 1954; 17)

"Selvfølgelig kan jordbær gå. Bare de har et menneske med en kopp så"
Ella L, 4 år.

"Smil som du kan, Mamma!"
Una M, 3 år.

"If my hands are tied must I not wonder within
Who tied them and why and where must I have been?"
(B. Dylan, What good am I?)

søndag 18. mars 2012

Endelig en vårdag!

Sola skinner og nå varmer den oss endelig. Jeg har fått årets første blomsterbukett av Ella. Ute smelter snøen og gjør plass til grønt gress og spirende liv. Det er på tide å begynne å tenke på joggesko igjen, sykkelhjelmer og piknikkpleddet. Herlig! Sola varmer meg langt inn til hjertet. Den tidlige våren er svært velkommen. Jeg må smile. Og nok en gang kommer et lite dikt krypende inn i hukommelsen min. Det får meg til å smile enda mer.

UNDR SOLEN

Solen
åpner
sitt øye
og sier:

Jeg 
ser
deg
Arild!

(A Nyquist, ; 1975)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar